Tuesday, March 16, 2010

PEMAIN BONSAI " SENIOR "

Pada 7 Hb March 2010,

Atas permintaan seorang sahabat yang berminat dengan pohon bonsai, untuk melihat dengan lebih dekat pepohon bonsai yang bagus di sekitar Daerah Kluang....

Lokasi 1 : Koleksi dari Uncle Kok

Pohon : Jeliti/ santalia----- Wrightia Religiosa






Pohon : Cemara / Juniper



Lokasi 2 : Koleksi dari Abg Din
Pohon : Jeliti/ santalia----- Wrightia Religiosa

Gambar diatas adalah sebahagian dari koleksi diantara pemain bonsai di Daerah Kluang, ada lagi beberapa pemain bonsai yang memiliki koleksi pohon - pohon bonsai yang berharga...
pengalaman mereka diatas dalam pembikinan dan latihan bonsai adalah lebih dari 20 tahun....
Banyak pengetahuan dan teknik - teknik yang mereka kongsikan bersama saya....
Saya akan update apabila dijemput kerumah pemain bonsai lain InsyaAllah ....

" Do it the best you can; do it the best it can be done "

2 comments:

  1. salam FB.... tanding nanti turun bila? saya 8hb n ahadnya adala masa...hari len kene keje...(org kilang)...ape2 leh sms saya...0123530243..kalo lambat balas maknenye saya kejela ek....hp xle msuk kilang...

    ReplyDelete
  2. W.Salam ,
    Saya akan contact Zamrizal bila ada sampai di Muar nanti..
    Terima Kasih

    ReplyDelete