Wednesday, May 04, 2016

BONSAI RACE 2016 YANG TERHANGAT !!!

Aktiviti Bonsai Race 2016 (BR16) telah di tutup bersama dengan seribu kejayaan. Matlamat untuk menghimpunkan penggiat, peminat dan seniman Bonsai telah dapat dicapai dengan penuh kepuasan. Terima kasih kepada penganjur dan urusetia yang bertungkus lumus lebih sebulan yang lalu.

Untuk rekod : 
- Lebih dari 250 pohon Bonsai yang dipertandingkan.
- Lebih 200 orang penyertaan ke Bonsai Race (Lelaki dan Wanita serta kanak-kanak) dan
- Lebih dari 500 orang yang hadir dan berkumpul dari 28hb April 2016 hingga 1hb May 2016.

Peneraju utama Sifu Mushadat , Sifu Yie dan AJK Induk PSBM (Persatuan Seniman Bonsai Malaysia) telah berjaya menyatukan seniman Bonsai seluruh Semenanjung Malaysia. Tidak lupa kepada para penyumbang wang ringgit dan tenaga kerja yang dihadapan dan dibelakang tabir...TAHNIAH...

Percayalah, aktiviti BR16 telah berhasil menggeratkan lagi silaturrohim antara para peminat dan penggiat Bonsai. Dari kenalan melalui whatsapp, Facebook atau yang seumpamanya, mereka bersua muka, bertukar tukar idea dan pandangan serta saling berbagi ilmu dalam suasana kekeluargaan dan persahabatan yang akrab.

Kerana tidak seperti aktiviti - aktiviti Bonsai yang lainnya (hanya pameran atau pertandingan Bonsai) Bonsai Race adalah sesuatu aktiviti yang paling unik dari segala aktiviti Bonsai lainnya.

Perlukah ianya dijadikan acara tahunan ?? Majoriti mengatakan YA ... . Mengapa tidak ?? Tunggu untuk pengumuman seterusnya dari PSBM (Persatuan Seniman Bonsai Malaysia) .

Pameran dan Pertandingan Bonsai

Pertandingan Pencarian bahan cucur atap (Bonsai Race)



TERIMA KASIH SEMUA , SAMPAI JUMPA LAGI ....

No comments:

Post a Comment